|
18 de Maig de 2009
Em va produir indignació i tristesa l’espectacle que va donar una part important de les graderies a la final de la Copa del Rei i això m’ha portat a una reflexió. Els avanço que aquesta reflexió no té res a veure amb ser o no simpatizant d’un equip o un altre. Res no té a veure amb l’esport o amb el futbol. Es simplement política, perquè de fet és de política del que estem parlant.
El que va passar a Mestalla no és fruit de la improvisació ni de la reacció d’una minoria radical, tal i com s’ha apuntat des de la bona fe; ni és un fet que hem de veure des de la normalitat, tal i com es va dir, de manera irresponsable, des del PSC. Alguna cosa està passant, i es tracta d’alguna cosa greu quan en un país l’himne nacional és esbroncat com si fos la senya d’identitat del pitjor dels rivals.
A Espanya resulta evident que hi ha certa gent que no se sent a gust. És més, ho deuen estar passant molt malament, perquè en cas contrari no s’entendria l’acumulació de tant d’odi cap a tot allò que representa a Espanya. I crec que això no és fruit de la casualitat.
No cauré en el discurs tòpic de dir que el fet de que els partits que treballen en contra de la idea d’Espanya han estat al poder durant molt de temps i han tingut una gran influència - em refereixo a ERC, ICV, PNV, BNG i en algun moment o a llarg del temps també podríem incloure a CiU. No crec, com deia, que l’explicació sigui tan simple ni tan fàcil. Existeix un problema de més calat, més de fons, i és el constant esforç del socialisme espanyol en general i del català en particular per crear una societat sense valors ni referents, no només en l’esfera moral o social, sinó també pel que fa al projecte comú com a país. I res no il·lustra millor tot això que les paraules de Josep Zaragoza després del que va ocórrer a Mestalla.
|
|
1928 |
16 |
| josep (Sant Gervasi, Barcelona) | 29-05-2009 - 11:21 |
| La diferència és que a la final de la Champions, a Roma, la megafonia va funcionar amb els 3 idiomes oficials: anglès, italià i català. Això que entén la UEFA sense problemes, no ho han entés mai els espanyols. Garcia Albiol, després queixa't! | |
| Ferran (Barcelona) | 28-05-2009 - 12:31 |
| Pujol... enano... habla castelano! Pujol... enano... habla castelano! jaja! Nazionales de doble moral! | |
| Carles Puyol (Catalonia is not spain) | 26-05-2009 - 12:06 |
| L'himne nacional és els segadors "amic" Xavier. De fet el teu nom és tant frikie com el que dius. En el fons és com els Kevin de torn que ja els hi està bé dir-se aixi. Tú et dius Xavier per comptes de Javier, a saber perquè. Visca Catalunya lliure!!! | |
| jomateix (BCN) | 22-05-2009 - 22:44 |
| Vas errat... l'himne nacional no va ser esbroncat... no el varen pas tocar...de fet si hagueren tocat els Segadors tothom hagués aplaudit... | |
| A fer la mà (Mestalla) | 21-05-2009 - 11:45 |
| El més cec és qui no vol veure. Per mi perfecte que el nacionalisme agressiu del PPSOE sigui cec, ja s'ho faran, com més lluny de mi millor. La llàstima és que són ells qui maneguen les lleis a caprici, i els tancs també. | |
Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs. Els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2012 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - Xavier Garcia Albiol - Mestalla, quin espectacle