e-Noticies | Blogs blogs e-noticies e-noticies.cat

02 de Agost de 2010

Toros i política

Afegir un comentari Enviar a un amic   19 1157
Comentaris afegits 
Neus (Valls) 12-08-2010 - 19:59
Cert,fer dels toro "festa nacional"´és la seva politització.Un error espanyol Aqui hi ha moltes festes nacionals: els xiquets, la sardana,la jota, el flamenc,etc.És un espectacle i prou.A uns els hi agradarà a altres no, com diu Wifredo,i no cal prohibir
Sergi (Barcelona) 11-08-2010 - 13:48
Francesc, la Llei Seca va ser decretada per un estat de dret, i està considerada universalment com un error. Dir que no es pot criticar una prohibició perquè l'ha decretat un parlament és poc democràtic.
Francesc (Barcelona) 11-08-2010 - 19:00
Sergi, criticar la iniciativa parlamentària dels toros.... doncs ja ho veus com n'ha estat de criticada. Moltíssim. I ho respecto i és el que toca en un esat democràtic. Ara bé, la iniciativa és perfectament democràtica. Impecablement democràtica.
Joan (Bcn) 10-08-2010 - 10:59
De acuerdo de nuevo con su comentario sr. Wilfredo, solo un pero. Cuando meten la pata los politicos cat. hay que tener paciencia y templanza, pero cuando la meten los Esp. es una agresion al pueblo de catalunya y hay que luchar por la dignidad
Ignasi Ripoll (Sant Carles de la Ràpita) 10-08-2010 - 11:36
Una bajanada prohibir la tortura i sacrifici d'un animal en espectacle públic?. És un avenç moral pel país. La resta d'Espanya hauria de fer el mateix, doncs és una vergonya internacional, com ho era la caça de la guineu a Anglaterra
Francesc (Barcelona) 10-08-2010 - 22:46
Sergi, tens raó, perdona... Em referia a prohibicions en un estat de dret. A banda d'aquest badada meva, no sé veure en les meves intervencions cap tic autoritari. Si en veieu, estic disposat a parlar-ne.
Francesc (Barcelona) 10-08-2010 - 23:15
Joan Manuel, jo respecto profundament el sr. Espina i les seves opinions. Però com tothom... "Aliquantulum dormitat Agustinus"... Segur que el sr. Espina ha entès la llatinada...
Sergi (Barcelona) 09-08-2010 - 11:11
"Si es prohibeix és sempre per atallar un mal i fer un bé..." Sempre? Segur? Ni Franco ho hagués dit millor.
joan manuel (Barcelona) 09-08-2010 - 13:47
Srs. Francesc i Sergi, hauriem d'aprendre tots una mica del sentit d'equilibri al judicar les coses del senyor Wifredo Espina, que no en va fa moltíssims anys és un referent per a tothom en la crítica política.a Catalunya i a Espanya. No creuen?
Sergi (Barcelona) 09-08-2010 - 18:57
Joan Manuel, jo no estic criticant l'article del senyor Espina. Al contrari. Estic criticant l'apologia de l'autoritarisme que fa en Francesc.
Francesc (Barcelona) 08-08-2010 - 21:47
També podem dir, sr Espina, que qui va votar contra la prohibició eren persones més interessades pel nacionalisme espanyol o pancastellà -que és el mateix- que pel nacionalisme català: PP, C's i PSC.
Francesc (Barcelona) 08-08-2010 - 21:53
Sr Espina, Espanya en aquesta qüestió té un problema greu. Tenir com a símbol d'dentitat nacional(ista) una festa que no és altra cosa que sadisme. El problema és d'ells, no pas nostre. A ningú se li acudirà prohibir el flamenc, per exemple.
Francesc (Barcelona) 08-08-2010 - 21:58
I que la festa dels toros és un símbol nacional(ista) explícit ho mostra el fet que a totes les places de toros hi apereix per tot arreu la bandera espanyola -que per cert no és sinó la bandera de l'antiga marina de guerra catalana...
Francesc (Barcelona) 08-08-2010 - 22:03
Estic d'acord amb el sr. Estanyol. Amb això de les prohibicions s'ha fet molta demagògia... Que no es prohibeix fer foc al bosc? Que no es prohibeix vendre alcohol i tabac a menors de 16 anys? Si es prohibeix és sempre per atallar un mal i fer un bé...
Francesc (Barcelona) 08-08-2010 - 22:07
Sr Espina, quan es parla d'un acte com "la fiesta nacional" aquell acte, aquella celebració ja està polititzat.
Francesc (Barcelona) 08-08-2010 - 22:14
Els toros van esdevenir festa nacional després que francesos com Merimé, van fer entusiasmar França davant de l'exotisme i passió que van veure en aquesta festa, uns francesos formats en la politesse i en la repressió dels instints.
Francesc (Barcelona) 08-08-2010 - 22:21
Aleshores, la intelligentzia espanyola, veient el prestigi que havien agafat els toros a França, se'n va començar a fer ressò, en va fer propaganda i en va fer un dels mites unificadors del país recentment format (130/40 anys després del 1714).
Sergi (Barcelona) 06-08-2010 - 10:57
El senyor Espina torna a demostrar que és una persona reflexiva, serena i de pensament lliure i independent. No és d'estranyar que els seus assenyats escrits no agradin als fanàtics, siguin del bàndol que siguin.
Arnau Estanyol (Sant Boi) 03-08-2010 - 12:55
Em fa gracia veure com arran de la prohibició de la "fiesta" ara molta gent va en contra de les prohibicions, quan en cualsevol societat democratica lo mes normal es prohibir coses. Si tothom respectes TOT i a TOTS no caldrien prohibicions.
TORNAR