e-Noticies | Blogs blogs e-noticies e-noticies.cat

11 de Desembre de 2011

Sectaris amb passamuntanyes

Sectaris amb passamuntanyesÉs ben sabut que quan no es tenen arguments per justificar un comportament, sigui del caire que sigui, l'únic recurs de l'arrogant -o del sectari, en l'àmbit polític- és l'insult, l'estirabot o la desqualificació personal del crític. Mentre aquest últim argumenta, el primer, amb el cervell segrestat per la ràbia i la mesquinesa, només pensa a dir ximpleries per intentar minvar l'efecte de la crítica. Això fa que es passi hores o dies pensant en el denunciant i que, ves per on, tot i l'odi que sent per ell, no pugui evitar seguir-lo com un gosset allà on va, escoltant tot el que diu i llegint tot el que escriu. Talment com un enamorat. Al capdavall, si com diu la saviesa popular de l'amor a l'odi només hi ha un pas, és obvi que de l'odi a l'amor també.

En l'àmbit polític, el sectari, convertit en un soldat en el sentit més galdós del terme, és a dir, el de l'individu robotitzat que s'erigeix en guàrdia pretoriana de la cúpula d'un partit o del seu líder, acostuma a ser un personatge mancat d'afecte i necessitat de reafirmació personal que es dedica a blasmar histriònicament el crític a fi de sentir-se reconegut per la seva tribu. I és que la tribu, faci el que faci, està per damunt de tot i els seus interessos, disfressats dels interessos de Catalunya, justifiquen qualsevol cosa, incloent-hi la manca d'ètica i l'abandonament dels principis ideològics fundacionals. Per això, cada cop que la tribu comet un acte impropi, el sectari sense galons, el sectari ras, mira a una altra banda i tot seguit, com a covard que és -n'hi ha algun que dóna la cara, però fa el mateix-, carrega la seva pistoleta, es posa el passamuntanyes i s'asseu tot sol a l'ordinador disposat a insultar, a desqualificar i a mentir per apaivagar la ràbia que li produeix la seva pròpia impotència intel·lectual i per demostrar científicament, per mitjà de si mateix, que el grau d'estupidesa humana és il·limitat. Són les seves trampes al solitari.

Un altre tret molt propi del sectari o de l'odiador -hater, en termes informàtics- és el de la seva manca de comprensió lectora. Com que, a diferència de la resta d'humans, llegeix amb l'estómac, en lloc de fer-ho amb el cervell, no entén absolutament res. Per això els seus atacs estan tan mancats de sentit del ridícul i no passen de ser un patètic enfilall d'estirabots. És tot el que dóna de si aquell que blasma un text que no ha entès o que intenta desqualificar-ne l'autor pel sol fet de pensar com pensa. I si li cal posar en boca d'aquest coses que no ha dit o fer-ne una interpretació interessada no se n'està. Ho necessita com l'aire que respira per poder justificar el judici d'intencions que practica i l'expressió de l'odi que sent.

Per sort, però, hi ha un antídot formidable contra aquesta mena de paràsit, i és la indiferència. En tractar-se, com dèiem, d'un individu enamorat que en no sentir-se correspost odia per despit, no hi ha res que li faci més mal que se l'ignori. I aquesta és la raó per la qual insisteix i insisteix en l'intent de cridar l'atenció del seu odiat, perquè no suporta que aquest pugui viure tranquil·lament sense ni tan sols mirar-lo.

www.victoralexandre.cat
Twitter: @valex_cat

Tafanera

Blinklist

Fresqui

Del.icio.us

Barrapunto

Digg

Menéame

Twitter

Facebook

Afegir un comentari Enviar a un amic  
1017
4
Comentaris afegits 
Joan (Barcelona) 12-12-2011 - 12:58
No canvïis mai, Víctor. Necessitem referents com tu. Moltes gràcies.
Glòria (Barcelona) 12-12-2011 - 10:58
M'encanta aquest article. És brutal perquè deixa el 'hater' en pilotetes picades. Quan envia un comentari vol dir que li pica de mala manera i que ha llegit l'article i que per tant ha passat per l'adreçador. O sigui que va al darrera ensumant-ho tot.
Lluís (Sant Just) 12-12-2011 - 10:47
Aquesta mena de gent, com diu l'article, són individus covards que, cara a cara, es caguen a les calces. Tots en coneixem alguns.
Jordi (BCN) 12-12-2011 - 00:02
Ben dit, Víctor. Cada atac és una prova que el gosset et va al darrere dia rere dia i que no pot deixar de llegir-te. És això, un gos enamorat.
TORNAR