|
22 de Gener de 2012
El dia que va morir Manuel Fraga Iribarne feia fàstic escoltar els informatius de la ràdio i la televisió públiques de Catalunya. Calia fregar-se les orelles i punxar-se amb una agulla per estar segur que tot l'enfilall de declaracions sobre el personatge, per part dels polítics entrevistats, eren realitat i no pas un malson. Escoltant les seves paraules, tota persona que desconegués el passat del difunt arribava a la conclusió que es tractava d'una figura exemplar. Una figura exemplar com a home, com a polític i com a demòcrata. Totes les personalitats entrevistades, de dreta, de centre i d'esquerra, coincidien a lloar Fraga i a obviar-ne el passat feixista i les sentències de mort que signava. Talment com si els crims contra la humanitat prescrivissin i la forçosa adaptació dels assassins als nous temps els exonerés de les atrocitats comeses. Vegem-ne una petita mostra:
Tanta lloança repugna, francament. Repugna perquè amaga la veritat i perquè es burla dels milers de persones que van ser assassinades o torturades per la ideologia sanguinària de Fraga. Una ideologia, a més, de la qual no sols no en va renegar mai, sinó que se'n va vantar amb aquestes paraules: "No m'avergonyeixo de res del que he fet per Espanya en la meva vida".
Però ja fa temps que sembla que demanar dignitat a la classe política catalana és picar en ferro fred. N'hi ha prou que recordem les recents lloances al franquista Carles Sentís o l'homenatge institucional que el govern de socialistes, Iniciativa i Esquerra va retre a Juan Antonio Samaranch al mateix Palau de la Generalitat per adonar-nos de la magnitud del cinisme que ens envolta. Les paraules de Joan Herrera, secretari general d'ICV, amb relació a Fraga, en són un exemple: "Algú que no condemna el franquisme no pot passar per heroi de la democràcia". Ves per on, Samaranch tampoc no va renegar mai del seu passat feixista i, tot i així, el senyor Herrera, el seu partit i els seus socis no van tenir cap escrúpol a homenatjar-lo com si fos un heroi. Un heroi de Catalunya. Arribats aquí, esborrona pensar què hauria fet el tripartit si Fraga Iribarne hagués estat català.
Per sort, no tothom és igual al nostre país. Cal felicitar Solidaritat Catalana per haver emès un comunicat oficial de quatre punts que palesen que tota lloança o indolència catalana davant la figura de Fraga és una indignitat.
L'estat de prostració en què es troba actualment Catalunya és conseqüència de la seva manca d'autoestima. Un poble que arriba a l'extrem d'homenatjar o magnificar els seus assassins és un poble que ha perdut la dignitat.
www.victoralexandre.cat
Twitter: @valex_cat
|
|
1094 |
4 |
| Rosó (BCN) | 27-01-2012 - 15:50 |
| Roser, els crims que hagis comès no prescriuen mai. Per més vellets que ajudis a creuar un carrer, si has estat una assassina sempre seràs una assassina que ha de ser jutjada pels seus assassinats. Ho captes o portem un nadó demòcrata que t'ho expliqui? | |
| Roser (SAnt Jaume dels Domenys) | 27-01-2012 - 13:40 |
| Jo tambe diria que el Sr. Fraga va signar sentencies injustes en la historia del Franquisme, que va ser un altre dictador i usurpador de la cultura catalana. Pro cambia aixo que va forma part inportant en la transcicio on el mes inportant era la democrac | |
| Manel Font Soler (Barcelona) | 24-01-2012 - 09:40 |
| Un article magnific i valent Víctor, estic indignat i avergonyit. Ho he viscut i no esperava menys d'alguns que no lluiten per la llibertat del nostre País. | |
| Annabel (Barcelona) | 24-01-2012 - 08:19 |
| Absolutament d'acord!!!! | |
![]() |
|
| Nom: | |
| Víctor Alexandre | |
| Lloc: | |
| Barcelona - Països Catalans | |
| Veure el meu perfil | |
2012
| Febrer | Gener |2011
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2010
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2009
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2008
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig |Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs. Els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2012 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - Víctor Alexandre - El dia que va morir Fraga