![]() |
22 de Febrer de 2017
EL LICEU ACULL L'ESTRENA A ESPANYA DE 'TEUZZONE' AMB JORDI SAVALL. L'òpera, que es representarà en versió concert, conjuga l'orquestra Le Concert des Nations amb l'obra més exòtica d'Antonio Vivaldi. El Carnaval de Màntua va ser el context de l'estrena de _Teuzzone_ el 1719. Després de gairebé 300 anys es veurà per primera vegada al Liceu en el mateix context
Teuzzone, d'Antonio Vivaldi es podrà veure per primera vegada al Liceu i a Espanya el proper 24 i 25 de febrer amb l'orquestra Le Concert des Nations sota la direcció de Jordi Savall, recentment guardonat amb el Premi Ciutat de Barcelona. Aquesta òpera, que es representarà en versió concert, compta amb el llibret d'Apostolo Zeno i és considerada una de les més exòtiques del compositor i també una de les més desconegudes, malgrat les fascinants àries del protagonista, previstes per a _castrato,_ com 'Sì ribelle, anderò, morirò' o 'Di trombe guerriere'.
El repartiment està encapçalat pel sopranista Paolo López com a Teuzzone, la mezzo Marta Fumagalli com a Zidiana, la contralt Sonia Prina com a Zelinda i el baríton Furio Zanasi com a Siverio. El governador Cino, un rol que Vivaldi va relegar al castrat i que en aquesta versió cantarà la soprano Roberta Mameli. Aurelio Schiavoni i Carlo Allemano, completen el repartiment amb Egaro i el doble rol de Troncone i Argonte, respectivament. _ Teuzzone_, va ser una obra encarregada a Vivaldi el 1718 pel príncep Felipe de Hessen-Darmstadt, governador de Màntua, per ser estrenada un any després a la mateixa ciutat. El Carnaval de Màntua va ser el context de l'estrena de 1719 i ho continua sent gairebé 300 anys després al Liceu, coincidint l'estrena a Espanya amb el divendres de Carnaval.
L'òpera ens explica la història del príncep xinès Teuzzone, hereu legítim del difunt emperador. Zidina, la vídua, conjuntament amb el governador Cino i el general Sivenio confabularan per prendre-li el poder. Un joc de rivalitats entre personatges que acabarà desmuntant la trama, i portant el príncep al poder.
Sebastià Barrufet Rialp, DGS
![]() |
![]() |
415 |
0 |
![]() |
|
Nom: | |
Barrufet | |
Lloc: | |
Veure el meu perfil |
2017
| Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2016
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2015
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2014
| Desembre | Novembre | Octubre |Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs, és un espai gratuït i els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2023 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - Sebastià Barrufet - UNA ALTRA NOVETAT AL LICEU