e-Noticies | Blogs blogs e-noticies e-noticies.cat

02 de Setembre de 2014

Tres pilars indissociables

Aquest mes comencem un nou curs polític cabdal per al nostre país i per al futur dels seus ciutadans. Des de CiU continuem compromesos amb els tres pilars bàsics que vam oferir a la ciutadania en el nostre programa electoral: la qüestió nacional, la creació d’ocupació amb la recuperació econòmica i el sosteniment de l’estat del benestar. Són tres pilars indissociables perquè són la base de la cohesió social de Catalunya.

Tornem a refermar el nostre compromís amb la consulta que farem democràticament, cívicament i a l’empara de la legalitat. Malauradament ens trobem davant un govern central miop, insensible i sense cap voluntat d’entendre que no és la dèria d’uns partits polítics, sinó una demanda legítima d’una part clarament majoritària de Catalunya. El govern central té el “no” com a única resposta i ha estat incapaç de plantejar cap mena d’alternativa, que en tot cas sempre hauria de ser votada per la ciutadania de Catalunya.

Lluny d’això, el govern de l’Estat continua amenaçant i negant la possibilitat que els catalans decidim el nostre futur. Abans de veure la llum la llei de consultes que ja ha rebut el dictamen favorable del Consell de Garanties Estatutàries, el govern Rajoy ja ha anunciat un recurs d’inconstitucionalitat. No ens fa por perquè ha de quedar clar que aquests anuncis en cap cas impediran que el Parlament faci la llei de consultes i el govern, el decret de convocatòria.

Però a Catalunya tenim també altres qüestions molt importants que reclamen solucions urgents. Des de CiU volem seguir consolidant l’economia productiva com a millor mecanisme per a la defensa de l’estat del benestar. Cal recordar als que ara critiquen les retallades que són ells els autèntics corresponsables de l’esfondrament de les finances de la Generalitat. És indignant escoltar veus del socialisme català blasmant dels ajustos pressupostaris quan han estat incapaços de fer a Catalunya i a Madrid el que ha fet la socialdemocràcia europea: gestionar les finances públiques amb la mirada posada més enllà de les properes eleccions. Això és el que fem des del govern de CiU. Igualment és indignant sentir que hem d’estar agraïts a la generositat per cada FLA i per cada bestreta del ministre Montoro, quan aquests recursos són els nostres.

Res ha estat fàcil fins ara i tampoc ho serà en el futur, però hem de ser conscients que el futur de Catalunya, si fem les coses ben fetes, és a les nostres mans.

Josep M. Pelegrí, secretari general d’Unió Democràtica de Catalunya.

Tafanera

Blinklist

Fresqui

Del.icio.us

Barrapunto

Digg

Menéame

Twitter

Facebook

Afegir un comentari Enviar a un amic  
3625
2
Comentaris afegits 
Pupy (Argentona) 03-09-2014 - 11:25
Vergonyós. S'ha oblidat d'incloure la corrupció, i concretament la de la seva coalició i el seu president d'honor i lladre més important del país. Quan vostè manava el Mossos no va tenir notícies d'aquests crims? Què badava? Publiqui-ho. Redimeixi's.
Papaluna (Barcelona) 03-09-2014 - 07:38
i d'en Pujol no en parla?
TORNAR