16 de Gener del 2013
En la primera sessió d’aquesta legislatura, el Parlament de Catalunya aprovarà una declaració de sobirania del Poble de Catalunya. Un fet històric, perquè la màxima representació del poble, en funció de la majoria expressada democràticament a les urnes, declararà que Catalunya, com a nació, com a subjecte polític, inicia un procés d’autodeterminació, mitjançant una consulta, per la qual els catalans i catalanes decidirem si volem ser un nou estat dins Europa, si volem ser un estat independent.
CiU i ERC hem treballat una proposta de declaració inicial que en base als principis democràtics, el marc jurídic internacional, i el que reconeixen els tractats europeus, diu que el poble de Catalunya vol i té dret a decidir el seu futur lliurement, mitjançant una consulta.
L’objectiu és tenir el màxim...
Continuar llegint...
17 de Setembre del 2012
El passat 11 de setembre a la gran manifestació per la independència de Catalunya, els catalans vam expressar un gran anhel, la llibertat de la nostra nació. Un anhel que el president Artur Mas ha fet seu.
Des de CiU treballem per ser un Estat propi dins la Unió Europea i hem iniciat aquest camí amb la transició nacional que ens portarà a aconseguir-lo. Ara toca construir les majories socials i les estructures d’Estat necessàries per fer-ho possible. Sabem que no serà fàcil, però amb voluntat i esforç ho aconseguirem. Estem posant les bases d’aquesta gran tasca que ens toca dur a terme a tots, començant per la Hisenda Pròpia, la nostra independència fiscal.
A CiU tenim clar quin és el camí a seguir i quin és l’objectiu, Catalunya ha de ser un nou Estat d’Europa.
Com ha dit el...
Continuar llegint...