|
12 de Juny de 2008
Diuen que el teatre El Molino de Barcelona tornarà a obrir les seves portes conservant totalment el seu aspecte tradicional després de la seva restauració. Les obres de remodelació començaran d’aquí a poques setmanes i poden estar enllestides a finals de l’any 2009. Aquest espai, que va iniciar les seves activitats teatrals i de cabaret l’any 1899, amb el nom de “La Pajarera Catalana” canvia de nom per dir-se “Petit Moulin Rouge” imitant el famós cabaret del barri de Montmatre. Així va funcionar durant uns anys fins que la dictadura franquista va imposar el canvi de nom del local per via doble. Primer el va castellanitzar i després va suprimir el “Rouge” per les seves connotacions revolucionàries. Doncs bé, el meu agraïment a tots els barcelonins, associacions i entitats que han treballat per recuperar aquest espai tan emblemàtic del Paral·lel barceloní. La imatge d’en Johnson, La Maña, la Merche Mar, el Pipper, o la Christa Leem, encara estan presents en la retina de molta gent. Aprofito per dir, ara que es parla tant de memòria històrica, que la meva felicitat seria completa si, a més a més, poguéssim recuperar el seu color inicial: el roig.
|
|
1159 |
1 |
| Carles Puyol | 13-06-2008 - 12:07 |
| CATALONIA IS NOT SPAIN | |
| Joan, per fer aquests comentaris no cal que et paguin. Els pots enviar a "cartes als lectors" de qualsevols diari, especialmente psocialistes i segur que t'els publiquen | |
![]() |
|
| Nom: | |
| Joan Ferran | |
| Lloc: | |
| Barcelona | |
| Veure el meu perfil | |
2012
| Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2011
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2010
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2009
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2008
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig |Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs. Els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2012 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - Joan Ferran - La Pajarera Catalana