e-Noticies | Blogs blogs e-noticies e-noticies.cat

23 de Juny de 2008

El pèndol convergent

Ahir el secretari adjunt de Convergència, en Felip Puig, manifestava al diari “El Mundo” que el seu partit no pretenia competir amb ERC i que s’oferia a l’electorat com una gran força de centre catalanista. És bo saber-ho perquè la veritat és que d’un temps ençà les propostes estratègiques de CDC han esdevingut pendulars. Els líders convergents un dia es lleven sobiranistes i a l’endemà malden per ocupar el centre oblidant l’estelada a la calaixera. Ells sabran el que es fan però, si la rivalitat amb els republicans queda relegada a un segon pla, i la gent del PP torna a obrir els braços als sectors de centre dreta moderada que alguns cops voten a CiU per castigar els socialistes, la gent d’en Mas les pot passar magres. A les proves em remeto. Un cop d’ull a les gràfiques dels resultats electorals dels darrers anys ens mostren una marcada corba descendent pel que fa al vot de CiU.

Les politiques pendulars dels nacionalistes catalans han dut al desconcert als seus electors. El gir al centre del PP pot atreure a votants conservadors de CDC marejats per tanta oscil·lació. La política pendular té els seus riscs, CiU la practica i tard o d’hora en patirà les conseqüències.

Tafanera

Blinklist

Fresqui

Del.icio.us

Barrapunto

Digg

Menéame

Twitter

Facebook

Afegir un comentari Enviar a un amic  
813
2
Comentaris afegits 
Serafino Crosta (Bna) 24-06-2008 - 00:28
I tan magres Serafini
Dius que Mas les pot passar magres, ja saps que no, la vostra classe està exenta d'aquests problemes, som nosaltres qui les passem magres amb governs com els que tenim, que no resolen res, peró que creen problemes a tot-hora.
Jordi 182 (Tarragona) 23-06-2008 - 10:56
És pot ser de centre i sobiranista.
Senyor Ferran expliquim per que no és pot ser de centre i sobiranista, quin problema hi ha el sobiranista és un moviment unic de l'esquerra. A Catalunya hi ha molta gent que no és d'esquerres i vol la seva sobirania plena, i tota aquesta gent confia CDC
TORNAR