e-Noticies | Blogs blogs e-noticies e-noticies.cat

26 de Setembre de 2008

La bombolla sexual

La bombolla sexual és la unió de dos conceptes: la bombolla especulatòria i, bé, el sexe.

Aquest concepte va sorgir a una web molt recomanable, http://www.burbuja.info/, dedicada a parlar sobre la bombolla especulatòria. A la pàgina hi contribueixen majoritàriament homes joves que s'han quedat "fora" del mercat immobiliari (mileuristes que veuen que els seus sous no poden pagar ni tan sols una vivenda mig digna). Alguns dels comentaris són valuosos, i inclús creen escola. Pocerolandia, o Pocerogrado (com prefereixo), és un mot que es va crear a aquesta web. El concepte de bombolla sexual, també.

La hipòtesi de la bombolla sexual afirma que la bombolla especulatòria sorgeix, a part de per altres fets econòmics i socials (baixos tipus d'interès, subvencions europees, fiscalitat, ...) per la necessitat que tenen els homes d'oferir una llar a les dones que intenten seduir i fer les seves mullers. Una dona 'necessita' una llar on posar-hi els seus 'visillos' (i d'aquí un nou terme de burbuja.info, les 'visilleras') per a sentir-se realitzada. Si un home no ofereix una llar a la dona que vol, o com a mínim no li dóna la seguretat que la tindran en algun dia (en forma de sou, estabilitat laboral, expectatives de vida) la dona abandonarà l'home.

En conseqüència, i aquí està la clau de la idea de la bombolla sexual, els homes pagaran el que faci falta (tot i que sigui una bogeria en termes econòmics) per a tenir una llar. Tenir una parella estable, una família, i sexe de manera estable és el més important a la vida.

Al fòrum s'han vist molts casos d'homes que han estat abandonats per les seves parelles, en convertir-se ells en 'burbujistas' (gent que creu que vivim en una bombolla especulatòria que no pot durar, i que també creu que els que compren una vivenda amb hipoteca es converteixen en esclaus per la resta de la seva vida).

La teoria degenera també en ambicions i enveges (que ja no són només femenines): voler més que el veí del costat, tenir un cotxe més gran (el Porsche Cayenne és el prototip de cotxe 'burbujil', propi de promotors immobiliaris sense escrúpols), tenir una casa amb jardí i piscina, ...

És clar que les (poques) dones que contribueixen al fòrum matisen la teoria, però amb tot i amb això, reconeixen que té part de veritat.

La natura humana (i animal) té límits insospitats.

Nota: la teoria de la bombolla sexual no dóna la culpa de la bombolla especulatòria a les dones. El que fa és donar un mecanisme que explica perquè els preus de la vivenda s'han tornat bojos i han arribat a un punt que converteixen els compradors en esclaus del banc. El perquè la gent prefereix això a viure millor, amb un lloguer baix, més flexibilitat, ... és ara clar (quan abans no ho era gens): la gent vol tenir una parella per a sentir-se realitzada, vol tenir fills, una família ... i tenir sexe habitualment. I sense una casa, això no es pot tenir. Per a la existència de la bombolla sexual falten dos: l'home i la dona. Els dos en són responsables (i víctimes).

Tafanera

Blinklist

Fresqui

Del.icio.us

Barrapunto

Digg

Menéame

Twitter

Facebook

Afegir un comentari Enviar a un amic  
769
0
Comentaris afegits 
No hi ha comentaris afegits a aquest article.
TORNAR