e-Noticies | Blogs blogs e-noticies e-noticies.cat

06 de Desembre de 2009

Socialdemocràcia = immobilisme social

Afegir un comentari Enviar a un amic   24 904
Comentaris afegits 
Estrelles llunyanes (Enllà) 11-12-2009 - 07:14
Francesc, ni els Estats Units és una societat salvatge i violenta (vés-hi, en comptes de criticar-los sense conèixer-los) ni són un paradigma del liberalisme. Allibera't de la presó mental del conservadorisme anti-liberal i passa't a l'empirisme!
anti-liberal convençut (CAT) 11-12-2009 - 15:19
El nou liberalisme és una ideologia regressiva que cal combatre sense miraments. Les idees de Hayek, Friedman i altres ultraliberals no aporten res de positiu a la societat i són un càncer a extirpar. Sencillament, cal dir NO a tota aquesta gent.
anti-liberal convençut (CAT) 11-12-2009 - 17:26
Als EEUU, a on s'han aplicat amb més força els dogmes del liberalisme, hi ha unes desigualtats socials espantoses i viuen mil-lions de pobres sense cobertura sanitària. La gentussa liberal diuen que hem d'imitar-los. Doncs jo us dic NO. NO al liberalisme!
Hayek (Barcelona) 10-12-2009 - 12:22
Francesc, parles d'Holanda? Un pais que té uns impostos molt baixos. Parles de Dinamarca? Un dels païssos que té el més semblant al comiat lliure per part dels empresaris. No serà que quan més lliberal és un pais menys diferències hi ha?
Hayek (Barcelona) 10-12-2009 - 12:24
Esteu entestats els socialdemòcrates en q el lliberalisme és EUA i en q els lliberals el q volem és q la gent es mori pel carrer pq no té ni sanitat ni educació pública. I ÉS UN ERROR. Nosaltres no estem en contra de la sanitat i educació pública.
Hayek (Barcelona) 10-12-2009 - 12:27
El q estem, com bé deia estrelles l'altre dia, és en contra de sistemes sanitaris i educatius SENSE INCENTIUS. Al "paradís suec" ja han implantat el xec escolar http://es.wikipedia.org/wiki/Cheque_escolar. Hi han estudis per implantar el xec sanitari.
Hayek (Barcelona) 10-12-2009 - 12:29
Esteu entestats en que el lliberalisme és una espècie de llei de la selva quan la realitat és q és el sistema q més riquessa crea i el q més justícia garantitza. I no, els bancs no són lliberals i rescatar bancs amb diners públics tampoc ho és.
Hayek (Barcelona) 10-12-2009 - 12:34
Es bó q tant tu com l'antilliberal aporteu elements d debat. Però els escandinaus són molt més lliberals q nosaltres en economia i en molts aspectes fins i tot q els EUA. Suècia va patir als 90 i han redissenyat totalment l'estat del benestar
Hayek (Barcelona) 10-12-2009 - 12:41
I finalment Francesc. En els païssos prospers, l'estat del benestar es constitueix com 1 xarxa de salvament i com 1 sistema per guarantir oportunitats a tothom i no com 1eina per treure calers els productius per "elevar la renda dels pobres"
Hayek (Barcelona) 10-12-2009 - 12:43
Amb això últim el q s'aconsegueix és mantenir captius els pobres apart de desincentivar qualsevol opció de millora. I sí, és una de les més manides receptes populistes. El famós donar un peix enlloc d'una canya de pescar.
Estrelles llunyanes (Enllà) 10-12-2009 - 16:16
Hayek, la diferència entre els liberals i els anti-liberals no és pas la que un s'esperaria: la diferència principal és que els liberals són racionalistes i empiristes, i els anti-liberals, són "filòsofs de sofà", com diria Feynman.
anti-liberal convençut (CAT) 10-12-2009 - 17:51
Hayek...El nom sinistre que utilitzes ja ho diu tot. Es tracta d'un fanàtic de dretes que vol acabar amb l'Estat del benestar i que fou un precursor de les politiques regressives de Thatcher i Reagan. Em preocupa que el veri liberal s'escampi a casa nostr
Estrelles llunyanes (Enllà) 10-12-2009 - 17:56
fanàtic ... i qui parla ... Hayek va ser un premi Nobel d'Economia.
Francesc (Barcelona) 10-12-2009 - 18:57
Perdó, ja veuen que no en sé gaire - gens!- d'economia. Entenc que el paradigma del liberalisme econòmic són els EUA. Mai hi he anat, als Eua. Però pel que veig d'allí, sembla una societat força salvatge i violenta.
Francesc (Barcelona) 08-12-2009 - 22:34
D'acord, senyor Enllà, però veig que, en general, els països que tenen menys diferències econòmiques i un "estat" més social són els que més prosperen. Holanda, Belgica, França, Dinamarca, Finlàndia. No ho sé, em sembla a mi.
FERRAN (BARCELONA) 07-12-2009 - 10:32
Si, Jordi, tens raó. Però, si et fixes, portem visquent de "bonisme" d'ençà fa molt de temps. Mira, recordo un àpat d'empresa del setembre del 07. Vaig discutir amb companys, tot parlant de la situació de l'economia espanyola. Tothom xalava perquè érem
FERRAN (BARCELONA) 07-12-2009 - 10:33
la setena economia del món. Llavors, i enmig de l'enuig general, vaig comentar que la nostra situació era la mateixa que la de les acaballes del franquisme (quan els tècnics franquistes es vantaven que l'economia espanyola era la vuitena del món);
FERRAN (BARCELONA) 07-12-2009 - 10:35
tot demagogia i mitges veritats per amagar (llavors i ara) que tenim una economia amb moltísimes mancanes i amb un fotiment de merda amagada a sota de la catifa, llavors i ara; baix nivell educatiu, absència de R D total, dependència de la tecnologia
Estrelles llunyanes (Enllà) 07-12-2009 - 11:18
Sí, Ferran, tot està relacionat: la manca de R D i el bonisme tenen molt a veure l'una amb l'altre. El no veure més enllà del dia a dia, no pensar en el futur.
Francesc (Barcelona) 07-12-2009 - 15:41
Llenço una pregunta: per què els països del nord d'Europa han triomfat econòmicament i social, baldament haver aplicat després dde la II Guerra Mundial polítiques de caire socialdemòcrata?
anti-liberal convençut (CAT) 07-12-2009 - 17:26
Sr liberal, ves-te'n a viure als EEUU, a on et trobaràs molt bé entre tant liberal i tantes desigualtats socials. Aqui no necessitem papanates liberals ni volem les seves lliçons. Au, cap a l'exili!
anti-liberal convençut (CAT) 07-12-2009 - 17:42
El model socialdemòcrata escandinau és immensament preferible a qualsevol porqueria liberal. Si hem d'apendre alguna cosa és d'aquests països, i no d'un pais podrit com els EEUU, corcat per les mil i una desigualtats i en plena decadència. Liberals fora!!
Estrelles llunyanes (Enllà) 07-12-2009 - 20:19
Francesc: Suècia va arribar a una crisi econòmica fortíssima a principis dels 90 del segle passat degut a l'excessiva regulació. Des de llavors, han endagat un procés de liberalització de l'economia fortíssim. Suècia és avui dia un país liberal i pròsper.
Estrelles llunyanes (Enllà) 07-12-2009 - 20:26
La relació entre liberalisme econòmic i riquesa en un país és molt robusta, i no la podeu pas discutir: només mireu el rànquing de l'Index of Economic Freedom i després compareu-lo amb la riquesa dels països (PIB, per exemple). Gairebé calcats.
TORNAR