e-Noticies | Blogs blogs e-noticies e-noticies.cat

10 de Gener de 2010

Anàlisi econòmica per a l'any 2010

Afegir un comentari Enviar a un amic   20 1702
Comentaris afegits 
Hayek (Barcelona) 12-01-2010 - 15:17
Em sembla que entre el risc de predre els vots que donen els funcionaris/treballadors públics (i les seves families) i un sentit d'estat i de racionalitat en les finances dels governs, els polítics sempre (o quasi) opten pel segon. Ho veig fotut.
Estrelles llunyanes (Enllà) 12-01-2010 - 16:23
Estic d'acord amb el teu comentari, Hayek ... excepte quan no hi ha una altra sortida.
FERRAN (BARCELONA) 12-01-2010 - 17:29
Erfectivament, si una llei establís que la relació administrativa d'un funcionari es pot trencar per ERO o acomiadament objectiu, seria totalment constitucional. Ara bé, hem d'estar molt malament per que cap govern ho proposi això. Ho estarem?, al nivell
FERRAN (BARCELONA) 12-01-2010 - 17:29
que diuen SNB o MC? Si es així tot és possible.
FERRAN (BARCELONA) 11-01-2010 - 11:29
Jo aniria més enllà; fins i tot tocaria als treballadors que tenen contractes fixes, reduïnt la indemnització de 45 dies (jo hi estic inclòs), doncs això és un greuge comparatiu que no es pot tolerar, tot creant un seguit de treballadors "funcionaritzats
FERRAN (BARCELONA) 11-01-2010 - 11:30
Aviso que això no va en contra del dret constitucional a la irretroactivitat de la llei. Trenquem d'una vegada els privilegis d'alguns que no fan res per formar-se o ser competitius al seu lloc de treball. Es dur, però just.
Estrelles llunyanes (Enllà) 11-01-2010 - 11:35
Ferran, sí, aquesta és una mesura essencial. Podries comentar un xic més sobre la teva interessant afirmació "això no va en contra del dret constitucional a la irretroactivitat de la llei", si et plau?
Jordi (Barcelona) 11-01-2010 - 13:04
També cal una reforma de la funció pública a fons. Per desgràcia aquí ni un govern fort s'hi atreviaria
Estrelles llunyans (Enllà) 11-01-2010 - 14:44
Ja ho veurem, Jordi. Avui dia potser no, però si l'economia continua degradant-se, la recaptació fiscal disminueix, i els mercats financers ens tanquen l'accés als mercats de crèdit, pot no haver-hi cap altra solució.
FERRAN (BARCELONA) 11-01-2010 - 15:21
Jordi, això ve arran de la sentència del constucional envers uns determinats transportistes. Crec des de 2002, els que conduien camions d'un determinat tonatge van passa, de relació laboral a mercantil (amb tot el que això comporta). Llavors, ells, van
FERRAN (BARCELONA) 11-01-2010 - 15:34
demanar que la relació mercantil només es podia aplicar als nous contractes, aduien que, del contrari, és vulneraria el dret a la irretroactivitat de les lleis. A grans trets, el suprem va dir que no, doncs el 9.3 de la CE parla de drets consolidats, i no
FERRAN (BARCELONA) 11-01-2010 - 15:35
pas d'expectatives, les quals s'han de valorar pels tribunals.
Estrelles llunyanes (Enllà) 11-01-2010 - 15:37
Gràcies per l'explicació, Ferran. Això vol dir doncs que la "seguretat" laboral que tenen els funcionaris no és intocable? que un govern decidit ho podria canviar legalment?
Joaquim (Igualada) 11-01-2010 - 21:36
No creus que si aquestes mesures que proposes s´haguessin prés 6 o 7 anys enrere ens hauriem estalviat gran part de la Crisi, la Bombolla Immobiliaria i els problemes socials que n´han derivat? Perque no es va fer? Mà negra política?
Estrelles llunyanes (Enllà) 11-01-2010 - 21:48
Joaquim, sí, tens raó, però mai en una situació de bonança econòmica, els polítics prendrien mesures difícils. Crec que aquesta qualitat de la natura humana és la raó per la qual hi ha el cicle econòmic, depressions i bombolles.
Estrelles llunyanes (Enllà) 11-01-2010 - 21:50
En aquest bloc, ja fa temps que insisteixo en què cal racionalitzar la política i l'economia per tal d'evitar aquest mateix fenomen: que les mesures que es prenguin siguin les millors possibles, independentment de si l'economia va bé o no.
Joaquim (Igualada) 10-01-2010 - 18:58
Vols dir que som tan rucs que veient les barbes del veí(Japó i Alemanya) tallar no varem posar les nostres a remullar?
Estrelles llunyanes (Enllà) 10-01-2010 - 19:19
Sí, Joaquim, hauríem d'aprendre d'aquells que ja han passat per situacions difícils, per a fer allò correcte. És més fàcil copiar que innovar.
FERRAN (BARCELONA) 10-01-2010 - 20:06
Hi estic d'acord, però, a on és aquest govern fot que a de dur a terme aquestes actuacions? No ho veig per enlloc, la veritat. Sóc pessimista. Es més, jo tocaria el sector del funcionariat; Per què no un ERO o acomiadaments objectius en el camp públic?
Estrelles llunyanes (Enllà) 10-01-2010 - 20:54
Aquesta que dius és una de les possibilitats que tenim. En un moment normal, seria impensable. Avui dia (en els propers cinc anys), potser un govern fort i decidit podria tirar-ho endavant.
TORNAR