|
21 d'Octubre de 2011
L'anunci del final de l'activitat armada d'ETA és una molt bona notícia. L'esquerra independentista basca ha estat capaç, finalment, de concretar de manera definitiva el seu gir cap a la utilització de la via política com a únic instrument per a avançar cap a la plena sobirania nacional. No ha estat, sens dubte, un camí senzill: hi ha hagut avenços i retrocessos, errors, relliscades, dubtes i, de ben segur, moltes hores de reflexió ideològica i estratègica. I tot plegat, a més, en unes condicions particularment adverses.
El nou Govern espanyol sorgit dels comicis del 20 de novembre vinent tindrà la responsabilitat de gestionar aquest nou escenari. Hi ha qüestions –presos, armes etc.– en els quals la seva implicació activa serà essencial. En altres, probablement, com en el possible diàleg entre l'ampli ventall de víctimes del conflicte o en la decisió que pugui prendre lliurement la ciutadania basca en relació al seu futur, el millor és que es mantingui respectuosament al marge, sense interferir interessadament ni posar pals a les rodes.
L'esquerra independentista basca ha fet un pas endavant valent, generós i sense retorn. El que cal, ara, és que l'Estat i les dues grans forces polítiques espanyoles estiguin a l'alçada del moment històric. Res no ha de ser impossible en absència de violència.
|
|
450 |
0 |
![]() |
|
| Nom: | |
| Eduard López | |
| Lloc: | |
| Veure el meu perfil | |
2012
| Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2011
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2010
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2009
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març |Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs. Els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2012 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - Eduard López - Sense violència, res no ha de ser impossible