|
19 d'Abril de 2010
Les mancances del sistema polític i institucional espanyol no vénen d’ara. Per a trobar-ne l’origen ens hauríem de remuntar a l’etapa de la transició postfranquista i assenyalar una sèrie de coses que, a aquestes alçades, no tinc cap dubte que la gent d’ordre no consideraria de bon to recordar en gaire detall.
El paperot del Tribunal Constitucional en relació a l’Estatut, ja prou retallat gràcies al pacte Mas-Zapatero, deixa ben palès, en qualsevol cas, els clarobscurs d’un sistema que permet passar-se per l’entrecuix, amb total impunitat, el que ha estat aprovat prèviament en referèndum per part de la ciutadania de Catalunya. I això, sigui dit de passada, redueix a mera anècdota que aquest alt tribunal estigui format per més o menys magistrats nomenats pel PSOE o el PP.
I aquest dies, amb la sentència del Cas Egunkaria encara calenta, apareix també, en tota la seva misèria, el rerefons d’arrel totalitària que amara la cultura antiterrorista orquestrada, des de fa una pila d’anys, pel PSOE i el PP, en perfecta connivència amb el poder judicial i les forces de seguretat de l’Estat. I tot plegat, no ho oblidéssim pas, amb la complicitat d’una CiU, covarda i pusil·lànime, que no va tenir cap escrúpol de consciència per votar favorablement la nefasta i antidemocràtica Llei de partits.
L’Estat espanyol, doncs, no sembla capaç de superar la seva trista condició de ser una democràcia de baixa intensitat, una mena de low cost lamentable. Diumenge vinent, en la tercera onada de les consultes sobre la independència, els catalans i les catalanes tindrem una nova oportunitat de revoltar-nos-hi civilment fent sentir la nostra veu.
|
|
751 |
2 |
| Javi (Barcelona) | 24-04-2010 - 14:44 |
| La democracia es que las leyes están por encima de lo que voten una tercera parte del cuerpo electoral. El que no entienda esto es que en realidad es un fascista que lo que pretende es que las leyes se sometan a la voluntad del dictador de turno. | |
| Marta (badalona) | 19-04-2010 - 17:44 |
| Ojalá fos low cost!!! El problema es que el cost és terriblement alt i les prestacions patètiques!!!! No es pot subcontractar tota la justícia? Als anglesos, potser? Que ens la gestionin ells. Comencem amb la justícia i després els gestors públics | |
![]() |
|
| Nom: | |
| Eduard López | |
| Lloc: | |
| Veure el meu perfil | |
2012
| Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2011
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2010
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2009
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març |Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs. Els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2012 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - Eduard López - Espanya, democràcia 'low cost'