|
19 d'Abril de 2009
Malgrat els avenços que s’han fet en l’estudi de com funciona el nostre cervell, els nostres fills continuen prenent apunts com ho fèiem nosaltres i els nostres pares: copien el que escolten dels professors com si fossin dictats. I no és així com trauran el màxim partit dels seus estudis.
Cal passar de l’aprenentatge “lineal” de tota la vida, al “global”: deixar d’estudiar informacions seqüencials, lentes, detallades, estressants i passar a un aprenentatge on predominin les emocions, la intuïció, els jocs, les il.lustracions, els sons, la varietat i el relax.
I això comporta canviar la manera de prendre apunts: enlloc de prendre notes com si fos un dictat, cal crear notes. Així es passarà de copiar els pensaments d’algú altre, sense cap reflexió personal, a conrear el propi pensament d’una manera creativa i il.lusionant. Enlloc d’escriure en línies rectes, amb un mateix bolígraf, tot ple de lletres, sense cap addenda personal, hem d’emprar varis bolígrafs de diferents colors, fer dibuixos inspiratius, marcar amb fluorescents la informació nova que desconeixíem, posar-hi música als paragrafs que volem recordar, ordenar la informació en forma de neurona, … En definitiva, usar tot el potencial del cervell a través d’un aprenentatge multisensorial.
|
|
679 |
0 |
![]() |
|
| Nom: | |
| Joan Manel Rovira | |
| Lloc: | |
| Barcelona | |
| Veure el meu perfil | |
Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs. Els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2012 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - Desenvolupament personal i professional - Deixar de copiar dictats