![]() |
Comentaris sobre temes socials, arts plàstiques i poesia amb la visió d'una català amb 43 anys de residencia a Suïssa
29 de Desembre de 2009
Quan arriba Nadal es parla, d'uns anys ençà, de la pèrdua del veritable motiu de la celebració.
Per a uns, Nadal ha de ser bàsicament un record al naixement de l'infant Jesús i per tant una festa clarament religiosa. Per altres, és un motiu d'esbarjo i de fer i rebre regals i deixen la figura de Jesús en un pla molt secundari.
També és fàcil de constatar que cada vegada més gent decideix «fer una escapada» per Nadal i els vols a destinacions llunyanes guanyen molts adeptes. Fins fa uns quants anys a ningú li hauria passat pel cap de fer vacances tropicals per Nadal i no estar junt amb la família. «Per Nadal cada ovella al seu corral».
La polèmica entre les dues posicions a l'hora de celebrar el Nadal pot portar molt lluny, i uns i altres tenen arguments per defensar tant el caràcter religiós com la llibertat de fer els ulls clucs a la tradició.
Discutir el Nadal no és res nou. Els puritans anglesos van prohibir la festa de Nadal entre els anys 1647 i 1660 ja que la van considerar pagana, impia. Com a conseqüència, van fer tancar les esglésies per Nadal i van aconseguir l'efecte contrari al que esperaven. La gent va continuar celebrant el Nadal dins les famílies i fins i tot la majoria de botiguers tancava els establiments contrariant els desitjos dels puritans.
A partir de l'any 1660, amb la reintroducció de la monarquia a Anglaterra, tothom va celebrar el Nadal legalment i la festa tingué novament un caràcter religiós i públic. És curiós observar que els puritans, que creien defensar la puresa de la religió fossin els que van suprimir una festa tan lligada al cristianisme. I és que tots els excessos són dolents.
![]() |
![]() |
1323 |
0 |
![]() |
|
Nom: | |
Ramon Boixet | |
Lloc: | |
Berna | |
Veure el meu perfil |
2015
| Octubre | Juliol | Gener |2014
| Agost | Juny | Abril | Febrer | Gener |2013
| Agost | Juny | Març | Gener |2012
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2011
| Desembre | Novembre | Juliol | Abril | Març | Febrer | Gener |2010
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2009
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2008
| Desembre | Novembre | Octubre |Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs, és un espai gratuït i els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2023 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - De Suïssa estant - ¿Un Nadal "devaluat"?