![]() |
28 de Gener de 2015
Aquest passat cap de setmana s’ha celebrat per quart any consecutiu una nova edició del Girona10, la campanya turística que, en ple mes de gener, omple de visitants la ciutat, els seus comerços, establiments hotelers i de restauració, i també els seus equipaments culturals. I de nou hem tancat aquesta edició amb la satisfacció de l’objectiu aconseguit, gràcies a la implicació de tots els sectors de la ciutat, públic i privat. Així doncs, doble èxit.
Volíem que el Girona10 fos un aparador del que passa durant tot l’any, posant l’accent en la cultura, que a Girona en tenim molta i de qualitat. Volíem promocionar el nostre patrimoni monumental i museístic, donar a conèixer que som una ciutat de festivals, i també, com no, mostrar que tenim un comerç, una gastronomia i uns hotels de primer nivell.
Semblava impossible, però ho hem tornat a fer. Hem tornat a superar les dades de l’any passat i, mentre que els hotels han assolit una ocupació de més del 90%, els bars i restaurants han servit més de 24.000 menús als visitants. Les oficines de turisme han rebut un 15% més de consultes, entre les quals moltíssimes del públic català i també de la resta de comarques gironines.
I s’ha demostrat que la gent no ve al Girona10 només a fer menús econòmics i a dormir als hotels per 10€. Ens hem trobat amb un públic d’alta qualitat, molt interessat en la cultura, i ho demostra, per exemple, l’increment de visites que han experimentat els museus de la ciutat (22%), encapçalats pels Banys Àrabs, amb un increment del 75% de gent que va visitar la mostra de Temps de Flors.
També hi ha hagut creixement en la venda d’entrades d’espectacles a l’Auditori i al Teatre Municipal, i també s’ha disparat el nombre de gent que s’ha fet el CarnetCultura, el nou producte de consum cultural que fa poc hem posat en marxa.
El Girona10 és, doncs, un projecte d’èxit. Un projecte de ciutat.
![]() |
![]() |
2857 |
0 |
Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs, és un espai gratuït i els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2023 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - Coralí Cunyat - Girona10, un projecte de ciutat