![]() |
La información, las ideas, la percepción de todo lo que recibimos, no puede estar invadida por un pensamiento único. Este blog pretende responder, opinar y debatir a cerca de todo esto para dar al lector/a nuevos argumentos para una serena reflexión.
17 de Març de 2014
Para leer la versión en castellano pulse aquí.
Els faltava malmetre el dia de Sant Jordi. Aquest dia que alguns pensem hauria de ser la veritable Diada de tots els catalans perquè no hi ha festa catalana que ens uneixi més que aquesta vinguem d'on vinguem i pensem el que pensem. Doncs bé, aquesta és l'escollida pel "braç civil" del nacionalisme separatista, l'Assemblea Nacional de Catalunya (ANC), per declarar unilateralment la independència de Catalunya i, en conseqüència, com es farà contravenint el marc legal vigent que impera en un Estat de Dret anomenat Espanya, es produirà (com ja passés el 6 d'octubre de 1934) un cop d'estat a Catalunya. Com pots dir això? Com m'atreveixo? Segur em retrauria Marta Lasalas tal qual ho va fer amb Juan Carlos Girauta divendres passat al programa Migdia de 8tv en argumentar, aquest, sense pèls a la llengua que el full de ruta presentat per l'ANC és això aquí i a la Xina Popular que diria Carod (bé d'això segur que no ho diria ara) i no cap gimcana de dibuixar l'estelada amb espelmes, cadenes humanes, recollida de signatures i et fem una foto com han anat fent sense incidents destacables fins ara.
Mirin: aquí ja no es pot fer la vista grossa, llegir les gracietes i que ens segueixin fent-nos passar bou per bèstia grossa. No. El document va traçant la insubmissió a l'ordre constitucional per arribar a una culminació delirant, preocupant i tanmateix perillosa per a la convivència. Això és així especialment a partir de la línia 628, quan el document de l'ANC proposa el control de les grans infraestructures ( ports, aeroports...), fronteres, mitjans de comunicació, seguretat pública, pagament d'impostos... perquè tot sembli normal i en harmonia amb la DUI (declaració unilateral d'independència ) que es porten entre mans. Per tant, davant semblant proposta com puc dir que això és un cop d'estat senyora Lasalas? Doncs miri perquè segons la RAE en la seva accepció per Cop d' Estat cita : "Actuació violenta i ràpida, generalment per forces militars o rebels, per la qual un grup determinat s'apodera o intenta apoderar-se dels ressorts del govern d'un Estat, desplaçant les autoritats existents"[ sic]. L'hi desgrano a l'estimat lector/a que em vulgui titllar de provocador, energumen o dement per afirmar el que afirmo i després veiem si estic o no equivocat.
"Actuació violenta i ràpida": si bé ja ho anuncien que serà el dia de 23 abril 2015 perdent qualsevol component de factor sorpresa, algú es pensa que l'ocupació i control que proposa l'ANC es farà mitjançant una de les seves gimcanes que he esmentat anteriorment llançant flors qual 25 abril 1974 a Portugal? Ni això és Portugal ni estem feliçment davant d'una dictadura a la qual s'hagi enderrocar encara que en les ments de l'ANC tractin de fer-ho creure al personal.
"Generalment per forces militars o rebels": serà el segon i del primer el més semblant serà la sectorial dels Mossos d'Esquadra de l'ANC. Per cert: s'imaginen en qualsevol país democràtic del nostre entorn una secció, sectorial, grupuscle ... de la força de seguretat pública que estigués en contra de la seva Constitució? No imaginin, només existeix aquí.
"Per què un grup determinat s'apodera o intenta apoderar-se dels ressorts del govern d'un Estat, desplaçant a les autoritats existents": aeroports, ports, fronteres, seguretat pública, pagament d'impostos... que són sinó ressorts del govern de l'Estat al qual aquests sediciosos emparats pels mitjans de comunicació públics i concertats i el Govern busquen apoderar-se?
De calaix tot plegat. I ara poden posar-se a picar de peus, dir que no és el que sembla quan veus que el teu marit està amb una altra al llit davant els teus ulls o la teva dona amb un altre, inventar-se un hashtag per ser trending topic, lapidar mediàticament a quants mostrem la claredat del fet que evidenciem, manifestar que els que denunciem els seus plans colpistes els estem amenaçant quan la realitat és que ells amenacen l'ordre democràtic i el marc de convivència que ens hem donat a tota Espanya emparat per la nostra Constitució... etc. Res, absolutament res, ocultarà que aquest document i torno a comparar-nos, inter pares, amb les democràcies consolidades del nostre entorn, amb els Estats de Dret de la meva apreciada Unió Europea o amb els Estats Units per dir que aquest escrit en aquests estats seria considerat delicte doncs...s'imaginen alguna organització als EUA anunciant aquest tipus d'ocupació per a un dia X sense que ipso facto caigui el pes de la justícia sobre ella? Em vaig més a prop i animo a l'ANC que tingui el valor de presentar aquest mateix document per recuperar la frontera del Rosselló i el control de la gendarmeria i l'aeroport de Perpinyà Rivasaltes. No cal ser molt intel•ligent per esbrinar que a França no els anaven a riure ni dos segons aquesta fatxenderia .
Qui és l'ANC per traçar fulls de ruta com aquest? Qui els han votat per parlar com un sol poble? A què eleccions s'han presentat? Qui són Forcadell i els seus per animar a declarar una DUI que no comptarà ni amb el suport internacional ni amb el suficient suport a Catalunya? Qui és Forcadell per dir-me que jo no sóc català? Au va home va!
Però és que res ja és casual. El pla està ben elaborat. Artur Mas no descarta ja la DUI. Segueix fent bullint l'olla però el despropòsit amenaça amb cremar-nos a tots. No, això no va de que els que apostem per la convivència amb la resta d'Espanya, els que volem seguir a la UE som uns antidemòcrates, o no som el poble de Catalunya com va dir Carme Forcadell en un discurs vergonyós. No Això va de que la convivència s'està posant complicada, que s'està jugant amb gasolina i encenedors i la cançó que aquí no passarà res perquè som gent pacífica no s'aguanta. L'assenyalament al discrepant cada dia augmenta amb atacs a seus de partits polítics democràtics, amb escarnis a polítics no nacionalistes ( l'últim el que va voler organitzar les CUP de Santa Perpètua de Mogoda divendres passat a Jordi Cañas), o la utilització de mitjans de comunicació generosament subvencionats per insultar els no nacionalistes com va fer també el proppassat divendres el programa de RAC1 "la Segona Hora" per referir-se al fet que Carolina Punset (filla d'Eduard Punset) sigui la n º 3 a la llista al Parlament Europeu per Ciutadans com: "taca en l'historial d'Eduard Punset", "conceptes incompatibles entre Intel•ligència i Ciutadans o Punset i Ciutadans", o acusar Eduard Punset que ha estat poc per la seva filla i per això ha anat a parar a Ciutadans. Li va tocar rebre a Ciutadans com li va poder tocar a PSC o el PP. Tot propi d'aquest corrent d'humor vergonyós d'autoconsum nacionalista que ha enterrat l'enorme qualitat de l'humor català universal de sempre i que ja vaig denunciar mesos enrere.
Jo espero, encara que poques esperances tinc, que Artur Mas es desmarqui contundentment d'aquest document de l'ANC. Això seria el més sensat i ajudaria a rebaixar la tensió. Però em temo que el President Mas va directe al xoc de trens buscant la provocació i certa pedanteria contra l'Estat i la legalitat vigent. Un comença a creure que el que busca és que els mecanismes de l'Estat per salvaguardar la legalitat vigent caiguin en la bravata ja sigui aplicant l'article 155 de la CE, ja sigui il•legalitzant l'ANC, ja sigui un altre mecanisme corrector de força major previstos al nostre ordenament jurídic. Jo no vull que es produeixi aquest escenari que no els nego que per diferents motius els quals per res comparteixo, n'hi ha que ho desitgen salivant: els nacionalistes per arribar al clímax del victimisme i els de la visió uniforme d'Espanya, lluny de la que tenia Vicens Vives (la qual comparteixo ) per arribar també al seu clímax particular. Però avui, per primera vegada i em fa mal escriure-ho, no puc dir que no ho descarto encara que vulgui seguir veient-ho com poc probable, almenys que Mas i Rajoy s' asseguin, parlin i busquin una solució dins de la Constitució que haver-la n'hi ha.
Avui no descarto que una de les meves dates favorites me la fotin de per vida amb l'infaust record d'una il•legalitat com el drac que va combatre Sant Jordi de gran. Té mala pinta el malalt però al costat de molts catalans (que cada dia són més) seguiré treballant per la convivència davant de la separació, pel que ens uneix contra el que ens separa i ho faré amb la força de la meva paraula i sense ocupar allò que en fer-ho em provoqui estar fora de les lleis de la nostra democràcia.
Segueix-me a Twitter: @ang_guillen
![]() |
![]() |
1292 |
0 |
![]() |
|
Nom: | |
Angel | |
Lloc: | |
Veure el meu perfil |
2017
| Febrer |2016
| Setembre | Abril | Febrer | Gener |2015
| Desembre | Novembre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Març | Febrer | Gener |2014
| Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2013
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2012
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs, és un espai gratuït i els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2023 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - Contraria sunt complementa - Passar ANC per bèstia grossa