![]() |
09 de Desembre de 2014
La crisi econòmica i la mala gestió dels governs anteriors han obligat a retallades i sacrificis que han fet trontollar l’estat del benestar. Amb molt esforç i sacrificis hem tirat endavant sabent que el rigor dels exercicis anteriors aplicats pels governs de CiU permetrien la recuperació. Davant dels primers símptomes positius, a finals del mes de maig de 2013, la Comissió Europea va apostar per flexibilitzar els objectius de dèficit i va ampliar el marge de dèficit per al 2013 fins al 6,5%, deixant l'objectiu de dèficit per al conjunt de les administracions públiques per a l'any 2014 en el 5,8%.
No obstant això, el passat 30 d'abril, el govern central va enviar a Brussel·les el quadre macroeconòmic i el consegüent pla d'estabilitat, i va renunciar a les tres dècimes que Brussel·les havia concedit al conjunt d'administracions de l’Estat.
Des de CiU ens sorprèn que el govern del PP hagi decidit unilateralment que el conjunt d'administracions públiques no necessita aquest any uns 3.000 milions d'euros, que es podrien fer servir per reactivar l'economia i per reforçar l'estat del benestar. Per això reclamem que el govern central modifiqui l'objectiu de dèficit de les comunitats autònomes en tres dècimes. Aquests 3.000 milions permetrien impulsar el creixement i la creació d'ocupació alhora que s'aconseguiria garantir el manteniment de les prestacions i serveis bàsics.
Aquesta petició és, a més, un acte de justícia. Per decisió del govern de Mariano Rajoy les comunitats autònomes han hagut de carregar amb el major pes de les restriccions pressupostaries per acomplir els objectius de dèficit. El govern del PP hauria de recordar que des de 2010 han estat les comunitats autònomes les que han reduït el dèficit fins a un 52%, mentre que l'Estat ho ha fet al voltant d'un 5%. També hauria de tenir en compte que tenim una taxa d'atur que frega el 25%. Per això no té cap sentit que el govern central renunciï unilateralment a aquests 3.000 milions d'euros. Només es pot entendre com una voluntat inequívoca de continuar escanyant les autonomies i particularment Catalunya. Tot plegat forma part de la política del PP de recentralitzar tant com pugui les competències transferides.
Benet Maimí, secretari d’organització d’Unió Democràtica de Catalunya
![]() |
![]() |
627 |
0 |
Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs, és un espai gratuït i els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2021 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - Benet Maimí - La inflexibilitat del PP amb el dèficit no porta enlloc