![]() |
16 de Gener de 2009
Joan Saura porta diversos dies intentant justificar la seva assistència a una recent manifestació contra la criminal agressió de l'Estat d'Israel al poble palestí a Gaza. Sembla que se'n penedeix, d'haver participat. Té recança. Però, per què?
Doncs perquè el lobby sionista s'ha emprat a fons per desqualificar el fet que un conseller de la Generalitat de Catalunya hagi participat en una manifestació contra una actuació de l'Estat israelià. I en Saura s'ha arronsat.
Diuen els publicistes del lobby sionista català que, amb la seva actuació, Saura ha donat suport a una organització terrorista, i que un conseller de la Generalitat de Catalunya, un càrrec públic, no hauria de donar suport al terrorisme.
Terrorisme? Aquests mateixos publicistes són els que exigeixen als càrrecs públics que assisteixin a les manifestacions contra ETA. És ETA terrorista i no és terrorista l'Estat d'Israel? No és terrorista un Estat que ataca locals de l'ONU, escoles plenes de refugiats i oficines de mitjans de comunicació? No és terrorista un Estat que propicia matances com les de Sabra i Chatila?
No és terrorista un Estat teocràtic i militarista creat mitjançant l'expulsió, la matança i l'espoliació del poble palestí? Resulta que no. Resulta que els terroristes són els que defensen al poble palestí de l'agressió de l'aquest Estat. Resulta que Hamàs és terrorista perquè ho diuen l'UE i els EUA.
Tanmateix, Hamàs no era terrorista quan va guanyar les eleccions a Gaza. I tampoc no era terrorista quan els israelians van propiciar el seu enfortiment amb l'objectiu de debilitar l'OLP. Resulta que Hamàs es converteix en terrorista quan obté un resultat electoral destacat. Com Chávez a Veneçuela, Ortega a Nicaragua, Morales a Bolívia, i ANB i el PCTB a l'Estat espanyol.
En Joan Saura no només no ha de ser criticat per assistir a la manifestació contra l'agressió d'Israel als palestins, sinó que ha de ser lloat i aplaudit. Perquè anar a aquesta manifestació és un signe de salut mental i d'ètica política, una cosa que és molt escassa en aquests temps.
Després, la pressió del lobby sionista ha fet que Saura s'hagi arronsat. Tanmateix, són els seus acusadors els que haurien de donar explicacions. Són ells que haurien d'explicar per què estan donant suport a l'intent de genocidi d'un Estat terrorista contra un poble.
Saura ha fet el que havia de fer. Sigui o no conseller de la Generalitat, i si és conseller de la Generalitat, millor, perquè un càrrec públic ha de donar exemple de decència, de vergonya política i de dignitat, coses que semblen ignorar molts dels quals ara el critiquen perquè defensen el terrorisme d'Estat. Joan Saura no hauria de tenir recança. N'hauria d'estar orgullós.
![]() |
![]() |
2064 |
7 |
Kropotkin (Vic) | 23-01-2009 - 17:06 |
http://www.abc.es/20090123/catalunya-catalunya/interior-justifica-placas-comisaria-20090123.html |
Joan (Barcelona) | 23-01-2009 - 13:23 |
Jo penso que terrorista és qui mata i causa terror, i ho fan tan Hamas com Israel. La manifestació era per la pau, no en suport a Hamas. Tot i que no estic d'acord en alguns punts de l'article, com vosté diu la manifestació era d'ètica moral i humana |
Sergi (St Cugat) | 19-01-2009 - 10:22 |
Lobby sionista conspirador? No hi ha també un lobby propalestí conspirador? Una manifestació per la pau i en contra de la guerra? No és veritat. Si ho fós l'hauríem vist manifestar-se també contra la guerra de Txetxènia, el Congo, Bòsnia... |
Cristina (Barcelona) | 18-01-2009 - 19:28 |
Totalment d'acord amb l'article. Gràcies, per fi una mica de llums, cansa veure com es manipulen i es sobredimensionen els fet d'aquesta manifestació, que si per una cosa ha servit, és per deixar clara la força del loby jueu a catalunya. |
Carolina (Barcelona) | 18-01-2009 - 16:23 |
Doncs no. L'estat d'Israel no és terrorista, i Hamàs sí que ho és. Perquè Hamas no té escrúpols en matar civils jueus a sang freda en atemptats suïcides, perquè vol fotre a mar tots els jueus i perquè no admet el dret d'Israel a existir. |
![]() |
|
Nom: | |
Antonio Galeote | |
Lloc: | |
Barcelona - Espanya | |
Veure el meu perfil |
2014
| Febrer |2013
| Desembre | Novembre | Setembre | Juliol | Maig | Març |2012
| Desembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2011
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2010
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2009
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2008
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig |Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs, és un espai gratuït i els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2023 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - Antonio Galeote - La recança d'en Saura