|
04 de Març de 2010
Tots els partits tenen o han tingut problemes amb la justícia pel seu finançament. Pràcticament tots s'han vist involucrats en escàndols econòmics, uns amb finalitats que fins i tot un cert punt poden ser justificables (permetre la viabilitat econòmica de la formació) i d'altres sembla que aquests fons anaven a parar a butxaques poc honorables. Possiblement el sistema de finançament dels partits sigui un problema no resolt, però no està el pati per grans festes. També un partit -com els equips de fútbol- quan tenen calerons, se'ls gasten amb una certa alegria
Aquest any viurem una llarga campanya electoral i un cop més les diferents formacions faran grans despeses amb una publicitat bastant inútil. Ens inundaran de papers i propaganda, ompliran els carrers de tanques publicitàries, repartiran mailings... Això costa un dineral i la seva efectivitat es mínima. La gent ja sap el que ha fet cada u i el que no ha fet, malgrat que sempre es queixin els afectats de que no saben fer arribar els seus missatges a la població. Encara que quan ho fan els seus eslògans acostumen a ser molt primaris.
En qualsevol cas tot sovint es parla de reduir despeses en les campanyes i amb això potser no seria massa difícil aconseguir que per una vegada tots es posessin d'acord. Encara que l´interès de la població per aquesta paperassa segurament es mínim, a l´igual que els espais gratuits que els ofereixen els mitjans de titolaritat pública.
També fan ara feien mítings. Això representa pels partits un esforç considerable per què la primera pregunta que es fan els organitzadors d´aquests actes es "qui omple el local". Evidentment es la militància que se l'ha d'arrossegar per que idolatrin al seu dirigent carismàtic. La segona pregunta es ¿Vindran els periodistes? ¿Sortirem als diaris? ¿Ens posaran la foto?. Després podem veure que si ho aconsegueixen, els lectors passen aquestes pàgines sense quasi ni mirar els sants.
Però banderetes, tríptics, globus i encenedors costen uns dinerons i -a més- els partits fan mans i mànigues per gastar més del que els permet la llei. Tots reconeixen que es una despesa bastant inútil, però ningú gossa canviar-ho, encara que tots ho farien de bon grat. Les despeses que fan en campanya condicionen les finances dels partits i son els causants de molts dels seus problemes, però "si ho fa tothom, no serem menys, per que fer-ho possiblement serveixi per poc, però seria molt perjudicial el no fer-ho", asseguren.
Pel que es veu els partits son incapaços de posar-se d´acord fins i tot en el que estan d´acord.
|
|
1107 |
0 |
![]() |
|
| Nom: | |
| Josep Maria Orta | |
| Lloc: | |
| Veure el meu perfil | |
2012
| Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2011
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2010
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig | Abril | Març | Febrer | Gener |2009
| Desembre | Novembre | Octubre | Setembre | Agost | Juliol | Juny | Maig |Avís legal
E-notícies no es fa responsable de les opinions manifestades en els blocs. Els comentaris dels usuaris no constitueixen part de la línia editorial d'e-notícies. E-notícies es reserva el dret de suprimir, per qualsevol raó i sense avís previ, qualsevol comentari o l'opció d'incloure comentaris en els blocs.
© 2008 - 2012 Blogs e-notícies.
Els blogs d'e-noticies - A cop d'ull - Malversar els diners